Secret Wars (2015) - Ordre de lecture

Ordres de lecture des séries, events/crossovers de Marvel (All-New et Now)
MaksOuw
Humain
A été remercié: 5 fois

05 Août 2015, 19:13  

Ok, merci beaucoup ! Bon bah quand j'aurai fini ce que j'ai en cours (beaucoup trop de choses d'ailleurs) je m'y mettrai, je vais tout télécharger au préalable :X

MaksOuw
Humain
A été remercié: 5 fois

27 Août 2015, 20:39  

Salut tout le monde,

L'ordre de lecture étant mis à jour assez souvent sur le site que OP à partagé, j'ai fait un Google Doc avec tous les titres dans l'ordre donné + les numéros correspondant (au cas ou vous voudriez exporter en PDF). Je vous laisse l'accès en lecture, je ferais les motifs moi même quand j'y penserai et que ça sera mis à jour sur le site d'origine.

Vous pouvez aussi commenter le document directement dessus, si vous avez des remarques, des incohérences dans l'ordre etc...

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

Have fun !

tatie-gisele
Humain
A remercié: 13 fois
A été remercié: 1 fois

08 Sep 2015, 16:14  

Je ne sais pas si cela a été dit dans un autre thread mais il va y avoir un Secret wars N°9 qui sortira, on s'accroche, en décembre.
Parce que, SOI-DISANT, l'histoire est plus complexe que prévue !!!
Ils se foutent de notre gueule (à dire au passage que tous les numéros, même les tie-ins sont répoussés (l'ultime Ultimate End N°5 ne sortira que le 25 Novembre) excusez mon language) mais on nous prends pour des cons : j'en rajoute une couche, les N° 7 et 8 de Secret Wars sont (répoussés dans le temps) mais en plus ils sont raccourcis de 15-20 pages chacun (mais couteront 3.99 au lieu de 4.99, du coup pas difficile de faire un N°9 (avec les 30-40 pages de coupe) qui lui coutera 4.99 bien sûr.
Marvel se moque (je suis polie) bien de nous.
Et sans rapport mais quand même, je ne sais pas pour vous mais quand je vois cela je suis (encore plus, si c'est humainement possible) écoeurée de cette socièté de sur-consommation à l'éxcés. Je suis bien heureuse de ne pas payer mes comics, c'est pas bien mais c'est vrai, Quand y'en a marre, y'a même plus de malabar je crois ?
Extrait de l'annonce (soit disante géniale) mais quand même officielle de la rallonge (dans nos gueules et porte-monnaies du nombre de N° de Secret Wars :

Source CBR

MARVEL'S "SECRET WARS" EXPANDS TO NINE ISSUES

Marvel has announced via press release that their massive "Secret Wars" event, which has reshaped the publisher's entire line since it's launch in May, has received an extension. The series from writer Jonathan Hickman and Esad Ribic, which was originally planned to finish with "Secret Wars" #8, will now receive one more issue. "Secret Wars" #9 will arrive in stores in December.

The release states that the issue was added to allow the creative team to finish their "cataclysmic story" as intended. Fans worried that the launch of "Secret Wars" will delay the launch of "All-New, All-Different Marvel" this fall need not worry, as David Gabriel (Marvel SVP Sales & Marketing) revealed in the release.

“This extra issue will not affect any of the new launches as part of All-New, All-Different Marvel,“ said Gabriel. “But there might be a surprise or two left over from Battleworld you weren’t expecting. In fact, like the original Marvel Super Heroes Secret Wars, some of those puzzle pieces will hit the Marvel Universe before the event concludes. But if you want to see how they all fit together, you don’t want to miss these last few issues."

While the newly-announced "Secret Wars" #9 arrives in December, Marvel's post-"Secret Wars" lineup will launch in October with the release of "Invincible Iron Man" #1, along with a number of other fresh starts.

"Secret Wars" #9, from Hickman and Ribic with a cover by Alex Ross, ships in December.

Official press release
SECRET WARS #9! The Biggest Marvel Story of All Time Just Got Bigger!

New York, NY—August 26th, 2015 — It’s the story that has the whole world on the edge of its seat. The biggest Marvel event of all time. The story that destroyed the Marvel Universe. And if you thought it couldn’t get bigger – you thought wrong. Today Marvel is pleased to announce the expansion of the blockbuster Secret Wars event with SECRET WARS #9 – coming to comic shops later this year!

“Apparently, Secret Wars is even bigger than we thought it was,” says Editor-in-Chief Axel Alonso. “To help Jonathan and Esad conclude this epic event as big and bombastically as it started, we are adding an extra issue. That means one more month of the suspense, action and game-changing storytelling that fans and retailers have been clamoring for since the final incursion started.”

Chartbusting creators Jonathan Hickman and Esad Ribic will extend their stay on Battleworld for one more epic issue. Allowing their cataclysmic story to wrap up as intended, this additional issue will bring Secret Wars to its explosive conclusion. Paving the way for the future, be there for the genesis of the All-New, All-Different Marvel Universe.

“This extra issue will not affect any of the new launches as part of All-New, All-Different Marvel,“ says David Gabriel, Marvel SVP Sales & Marketing. “But there might be a surprise or two left over from Battleworld you weren’t expecting. In fact, like the original Marvel Super Heroes Secret Wars, some of those puzzle pieces will hit the Marvel Universe before the event concludes. But if you want to see how they all fit together, you don’t want to miss these last few issues.

Battleworld teeters on the brink. What will become of this strange patchwork planet? Who lives? Who dies? One thing is for certain – nobody will come back from Battleworld the same after SECRET WARS #9 this December!

SECRET WARS #9

Written by JONATHAN HICKMAN
Art by ESAD RIBIC
Cover by ALEX ROSS

On Sale in December!

===

Source Bleeding Cool

Secret Wars #9 By Jonathan Hickman And Esad Ribic – An Extra Issue for December

Well, any pretence that Secret Wars would be over by the time the All-New All-Different Marvel series started launching is gone. As the final issues got bigger and bigger – and later and later, we now have a new solution.

Secret Wars #9, by Jonathan Hickman and Esad Ribic, shipping from Marvel in December.

Here’s the bumf;

It’s the story that has the whole world on the edge of its seat. The biggest Marvel event of all time. The story that destroyed the Marvel Universe. And if you thought it couldn’t get bigger – you thought wrong. Today Marvel is pleased to announce the expansion of the blockbuster Secret Wars event with SECRET WARS #9 – coming to comic shops later this year!

“Apparently, Secret Wars is even bigger than we thought it was,” says Editor-in-Chief Axel Alonso. “To help Jonathan and Esad conclude this epic event as big and bombastically as it started, we are adding an extra issue. That means one more month of the suspense, action and game-changing storytelling that fans and retailers have been clamoring for since the final incursion started.”

Chartbusting creators Jonathan Hickman and Esad Ribic will extend their stay on Battleworld for one more epic issue. Allowing their cataclysmic story to wrap up as intended, this additional issue will bring Secret Wars to its explosive conclusion. Paving the way for the future, be there for the genesis of the All-New, All-Different Marvel Universe.

“This extra issue will not affect any of the new launches as part of All-New, All-Different Marvel,“ says David Gabriel, Marvel SVP Sales & Marketing. “But there might be a surprise or two left over from Battleworld you weren’t expecting. In fact, like the original Marvel Super Heroes Secret Wars, some of those puzzle pieces will hit the Marvel Universe before the event concludes. But if you want to see how they all fit together, you don’t want to miss these last few issues.

Battleworld teeters on the brink. What will become of this strange patchwork planet? Who lives? Who dies? One thing is for certain – nobody will come back from Battleworld the same after SECRET WARS #9 this December!

SECRET WARS #9

Written by JONATHAN HICKMAN
Art by ESAD RIBIC
Cover by ALEX ROSS

On Sale in December!

===

Source Newsarama

Marvel Adds Extra Issue To SECRET WARS

Marvel has announced that its current event series Secret Wars is getting bigger -- by one issue in fact. Originally solicited as an eight issue series ending in October, the publisher has now announced Secret Wars #9 to come in December.

“Apparently, Secret Wars is even bigger than we thought it was,” said Editor-in-Chief Axel Alonso. “To help Jonathan and Esad conclude this epic event as big and bombastically as it started, we are adding an extra issue. That means one more month of the suspense, action and game-changing storytelling that fans and retailers have been clamoring for since the final incursion started.”

This new issue will be by the series' regular team of Jonathan Hickman and Esad Ribic, with Marvel saying the issue was needed to finish their story "'as intended."

The Secret Wars series has experienced some delays since it launched, with the upcoming Secret Wars #6 pushed from an early August release date to September 16. The subsequent issues haven't been announced as being delayed, but given #7 is solicited for September 23 and #8 for October 7 with the same creative team of Hickman and Ribic, those too could be delayed.

“This extra issue will not affect any of the new launches as part of All-New, All-Different Marvel,“ said David Gabriel, Marvel SVP Sales & Marketing. “But there might be a surprise or two left over from Battleworld you weren’t expecting. In fact, like the original Marvel Super Heroes Secret Wars, some of those puzzle pieces will hit the Marvel Universe before the event concludes. But if you want to see how they all fit together, you don’t want to miss these last few issues."

The cover to Secret Wars #9 features the same Alex Ross artwork as solicited forSecret Wars #8, although in the Marvel has changed covers for the series from what was originally solicited.
Image

tatie-gisele
Humain

08 Sep 2015, 16:31  

Puisqu'on est dans l'ordre de lecture je voulais aussi faire remarque que quand le très officiel (mais même pas renseigné sur lui même) site Mervel.com, nous annonce la sortie d'X-men'92 N°3, on trouve partout le N°7 (qui ne manqueront pas d'être rapidement traduits...sigh...

Et je voulais signaler puisqu'on en parle nul part Ultimate Comics Spider-man Infinite comics qui à débuter en Janvier et qui en ait au numéro 13 (et oui), comme quoi notre cher Spidey (parker) n'en fait encore qu'a sa tête (à ma plus grande joie) car il se moque bien que le multivers ait cessé d'exister et que Dieu soit Doom (spidey n'a jamais été à un jet de toile dans la face des méchants car sans spoiler personne, Fatalis, qui joue les jolies coeurs auprès de Susan et qui se laissent aller à unpeu de melancholie n'en reste pas moins le bon vieux psychopathe narcissique (et sûrement un peu schizo (si, si...)) qu'on a toujours connu.
Comme je le disait dans un autre thread Marvel (ayant, je pense que tout vient de là) a vendu la franchise Fantastic Four à Sony) il n'y aura plus de comics de la plus fantastique famille du multiverse !!! C'est tout simplement une honte !!!
A vérifier dans Marvel Previews, qui est sorti hier et qui me fera peut-être passer pour une gourde.

Je ne pense pas être trop décalé en fournissant ces infos dans ce thread mais, sinon, je compte sur la super équipe de DCTrad pour me le dire, ou mieux, me faire valser moi et mes comms sans fin dans la bonne catégorie.

Et comme on dit dans le stand up "c'est tout pour moi..salut"
Image

lefeub
Humain
A remercié: 1 fois

09 Sep 2015, 14:09  

Concernant la partie Dark Reign, Est-ce possible qu'il y ai eu Dark Reign saga qui reprend j'imagine l'ensemble en tomes multiples ? Ou absolument pas ?
Image

lefeub
Humain

09 Sep 2015, 19:08  

Concernant Disassembled, c'est bien:

Thor #80-81
Spectacular Spider Man #15-20
Iron Man #84-85
etc...
->
Avengers Finale #1
Image

tatie-gisele
Humain

09 Sep 2015, 21:15  

Pour disassembled sur ComicHerald après suggestions des lecteurs on arrive à cet ordre là :

Thor #80
Thor #81
Thor #82
Thor #83
Thor #84
Thor #85
Iron Man #84
Iron Man #85
Spectacular Spider-Man #15
Spectacular Spider-Man #16
Spectacular Spider-Man #17
Spectacular Spider-Man #18
Spectacular Spider-Man #19
Spectacular Spider-Man #20
Captain America #29
Captain America & The Falcon #5
Captain America & The Falcon #6
Captain America & The Falcon #7
Avengers #500
Iron Man #86
Avengers #501
Avengers #502
Avengers #503
Captain America #30
Captain America #31
Captain America #32
Iron Man #87
Iron Man #88
Iron Man #89
Avengers Finale #1
Fantastic Four #517
Fantastic Four #518
Fantastic Four #519
Excalibur #8

Perso je ne l'ai pas encore lue donc je ne sais pas, je ne fais que rapporter.
Le "patron" du comic Herald ajoute que les 3 FFour et Excalibur sont surtout là pour ajuster la continuité... quoi que cela veuille dire...
Image

lefeub
Humain

09 Sep 2015, 21:59  

Merci Taty :D

Bon apparemment difficile de se mettre d'accord en tout cas...

Faudra que je check pour House of M aussi, mais bon j'ai encore le temps...
Image

nico9744
Humain

20 Sep 2015, 10:41  

salut. serait il possible de mettre les liens a coté de chaque numéro pour les récupérer plus facilement, a moins que ça soit déjà fait sur une autre page. merci

tatie-gisele
Humain

20 Sep 2015, 13:38  

Pour nico9744 :
je n'ai pas la liste complète ou apparaissent les multiples titres de ce crossover par contre tu peux trouver l'ensemble (découpé en 11 volumes, à toi de les remettre dans le bon ordre) chez la copine Comics-reader qui fait un super boulot (quoqu'en disent certain)s. Elle fait tout cela pour un nombre ahurissant de série gratuitement, sans publicité et seulement motivée par l'amour des comics. J'en profite pour lui tirer mon chapeau ici.
Voilà le lien direct vers la page d'avengers disassembled : http://www.comics-reader.com/series/avengers_disassembled_fr/
N'hésite pas à cliquer en haut sur "liste des séries, tu verras, il y a plein de choses.
Image

•   Information